A wave of resignations on Russian state television and media … they left one by one

class = “medianet-inline-adv”>

Ukrainian President Volodymyr Zelensky thanked Ovshannikova and called on employees of the institution to resign from Russia’s propaganda system.

He said everyone working in the media he called Unit 4 was put on trial in an international court for “legalization of war crimes” and at risk of being sanctioned.

Indeed, some of Vladimir Putin’s biggest supporters have already been sanctioned on state television. Among them are Vladimir Solobyov, who hosts a talk show on Russia’s largest television channel Rossiya-1, and Sargarita Simonyan, who says that those who are ashamed of being Russian these days can’t really be Russian. There is.

But on the other hand, it turned out that there was a turmoil in Russia’s tightly controlled television channels and media.

class = “medianet-inline-adv”>

According to BBC Turkey news; hours after Marina Ovsyannikova protested on the screen and announced her resignation, three more news of her resignation arrived.

Channel One’s European correspondent Zhanna Agalakova has quit his job, and rival NTV TV’s 16-year-old employee Lilia Gildeyeva and almost 30-year-old employee Vadim Glusker have also quit their jobs.

In addition, rumors that journalists will quit their jobs are common in the Russian state television group VGTRK.

Journalist Roman Super said there was a mass resignation at the group’s Vesti News agency, but the news has yet to be confirmed. Also, renowned television moderator Sergei Brilliff denied the news of his resignation, reminding him that he had been on a business trip for over a week.

Maria Baronova, the most famous person to resign from RT, was formerly known as Russia Today.

The former editor-in-chief of RT told the BBC’s Steve Rosenberg this month that Putin has destroyed Russia’s reputation and the economy is collapsing.

Some journalists at RT, including employees of foreign language services other than Russian, have resigned.

Former RT London correspondent Shadia Edwards-Dashti resigned on the day Russia invaded Ukraine, without explaining why. Reporter Johnny Tickle, who works in Moscow, also resigned on the same day “in light of recent developments.”

class = “medianet-inline-adv”>

In RT’s French broadcast, presenter Frederick Taday said he stopped the show because France was in open conflict with Russia and couldn’t present the show “for loyalty to his country.” ..

A few days later, the European Union accused various RT-related broadcasters and Russian state broadcaster Sputnik of running a “disinformation, manipulation, and fact-distorting campaign.”

Not just journalists

Journalists are not the only ones to withdraw from the state media. Ivan Urgant introduced one of the country’s most famous talk shows and left the show on Channel 1. The channel also featured Marina Ovsyannikova, Russia’s second-largest television.

class = “medianet-inline-adv”>

Urgant responded by writing a simple sentence on the black background of his Instagram account: “Fear and pain. No war!”

Urgant then informed his followers that they should not be upset, that he was on vacation and that he would return.

Russia’s number one “famous” couple, Alla Pugacheva and Maxim Garkin, are also one of the “on vacation” show business stars.

I wrote in Garkin’s Instagram account, “War can never be justified! No war!”

What about the non-state-dominated Russian media?
Russian media, not under state control, have been under intense pressure for years, so journalists working in independent media under the constant threat of losing their jobs will probably take their latest resignation seriously. You won’t be able to take it. There have also been journalists in the area who have been called “foreign agents” since the Cold War.

class = “medianet-inline-adv”>

Dozhd (TV Rain), which was excluded from mainstream television broadcasts in 2014, had to stop broadcasting when Ukraine was invaded.

Moscow’s Echo of Moscow radio broadcast was also suspended on charges of spreading “fake news” within Russia’s new legislation.

The BBC Russian Service broadcast is one of the western-based broadcasts broadcast in Russia, and the Latvian-based broadcast working at Meduza has also been deported.

..